вівторок, 21 липня 2009 р.

Дуелі шляхтичів

У повітрі стоїть захоплення настільними іграми. Непомітно так, не скрізь. Люди про це на вулицях не говорять. Хоча, може, й не стоїть, то мене просто стало останнім часом трохи цікавити. І от із цієї цікавості натрапив я на одну гру у тенетах. Особливе в ній те, що можна грати звичайними гральними картами на 52 фігури (чи як вони звуться). Крім того, потрібен кубик з крапочками (від 1 до 6) і монетки (ґудзики чи сірники теж згодяться). Правила на перший погляд здаються замороченими, проте доволі легко запам'ятовуються, і після двох партій вже не доводиться заглядати до аркуша.
Так от.

Ігрові причандали:

  1. Колода карт

  2. Кубики (бажано 4 шт., проте можна грати і з одним)

  3. Монетки (чи замінники)

Правила:
Грають двоє гравців.
З колоди вибираються валети, дами та королі. Це буде наша колода шляхтичів. Решта карт (без джокерів) — то колода зброї. Колода шляхтичів тасується і кожному видається по 6. Гравці обирають собі по 3 карти (можливі будь-які комбінації, на вибір впливають характеристики кожного "шляхтича"), решту здають назад, перетасовують і відкладають сорочками догори. Вибрані карти кладуть перед собою — це двір шляхти, в якому може бути не більше трьох шляхтичів. Колоду зброї також перетасовують і кладуть сорочками догори поряд з колодою шляхтичів.
За допомогою кубиків чи іншим способом обирається, хто ходитиме першим.

Хід складається з таких етапів:

  1. Отримання 1 монетки на початку ходу

  2. За бажанням придбання за одну монету однієї штуки зброї з верху колоди зброї (можна до 3 шт. за хід). Карти зброї тримають у руках подалі від очей противника. Крім того, за 5 монет можна купити 1 шляхтича, коли в дворі після дуелей їх менше трьох, проте лише 1 за хід.

  3. За бажанням (і при наявності короля у дворі) отримання ще однієї монетки (див. нижче)

  4. При наявності двійок і трійок екіпіровка шляхтичів додатковою бронею (за бажанням)

  5. Виклик на дуель (той, хто викликає, сам обирає, хто з його шляхтичів битиметься і з ким саме з шляхтичів супротивника) (також за бажанням)

  6. Проведення дуелі (якщо був виклик)

  7. Визначення переможця і отримання винагороди і поранень (якщо була дуель)

Під час здійснення ходу до уваги потрібно брати такі пункти:

  1. Характеристики шляхтичів:
    Король — сила 13, може нести 3 поранення. Під час проведення дуелі при обрахунку сили удару використовує два кубика і за бажанням одна карта зброї
    Дама — сила 12, може нести 2 поранення. Наявність дами у дворі додає +3 сили шляхтичу-дуелянту (коли сама не вона сама і не інша дама). При обрахунку сили удари використовує 1 кубик і за бажанням 1 карту зброї.
    Валет — сила 11, може нести 2 поранення. При обрахунку сили удару використовує 1 кубик та за бажанням 2 карти зброї.

  2. На початку ходу король може добровільно прийняти одне поранення для здобуття 1 додаткової монети.

  3. Коли на руках є двійки чи трійки, їх можна додати до шляхтичів у якості броні (по одній карті на шляхтича). Під час свого ходу до виклику на дуель можна міняти броню між шляхтичами. При вбивстві шляхтича броня не повертається і йде у відбій.

Процедура здійснення дуелі:

  1. Коли гравець проголошує дуель, він вказує, хто з його шляхтичів буде битись, і з ким саме із шляхтичів супротивника. Для зручності вказані карти висуваються з дворів назустріч одна одній.

  1. Той, кого викликали на дуель, може вислати замість себе іншого шляхтича, віддавши 2 монети назад у загальний банк.

  2. Кидаються кубики. Якщо кубиків є декілька, то зручно помістити кубик на карту, аби легше рахувати очки. Далі ведеться попередній підрахунок очок. Сумується первинна сила карти, броня — кількість очок відповідає карті (якщо є), наявність дами у дворі (коли у дуелі не дама), і результати викидання кубиків. Проголошуються підсумовані результати.

  3. Той, хто кидав виклик на дуель, вирішує, чи буде він користуватись додатковою зброєю у дуелі, чи його попередній результат його влаштовує і без додаткової карти. Якщо буде використовувати, то кладе карту зброї. Коли співпадає масть, то до очок зброї додається ще 2. (Різні шляхтичі можуть мати різну кількість зброї — дивіться характеристики шляхтичів). Інша сторона вирішує, чи буде використовувати зброю. Той, хто викликав, не може змінити свого рішення щодо зброї після того, як таке рішення прийняв той, кого викликали.

  4. Підводиться остаточний рахунок дуелі. Попередні результати сумуються з очками зброї. Переможець отримує 1 монету, і відкидає зброю у відбій (броню можна лишити). Переможений отримує одне поранення і також викидає зброю. Якщо це було остання поранення, то у відбій йде шляхтич, зброя і броня (якщо була).

  5. Туз — це фатальна зброя. Тому незалежно від кількості очок перемагає той, хто бився тузом. При двох тузах виграє ближчий за мастю.

  6. При рівній кількості очок кожен отримує по одному пораненню і ніхто не отримує монет.

Закінчення гри:

  • Виграє той, хто першим знищив (відправив у відбій) всіх шляхтичів супротивника.

Додаткові примітки:

  1. Якщо закінчилась колода зброї, можна перетасувати відбій і викласти колоду знову.

  2. Колода шляхтичів не відновлюється з відбою (тобто за всю гру їх 12 і не більше).

  3. На початку ходу гравець може використати одну карту зі своєї зброї для додаткової вигоди. У кожної масті свої вигоди, але використати 1 масть гравцеві можна лише 1 раз за гру, не більше однієї вигоди за хід. Вигоди наступні:
    Чирва: лікує 1 пораннення будь-кого з шляхтичів.
    Бубна: дає можливість отримати 3 карти зброї (це понад ліміт у три карти, що можна придбати на початку ходу). Вигда діє лише тоді, коли в опонента у дворі більше шляхтичів, ніж у гравця, що вдається до цієї вигоди.
    Треф: дає можливість взяти будь-яку карту зброї з відбою.
    Пика: можна заглянути до карт зброї свого супротивника.
    Використані карти для отримання вигод краще не одразу відкидати у відбій, а складати малюнком догори поряд із двором, аби пам’ятати, які вигоди були використані.

  4. Необхідно строго дотримуватись порядку ходу. Після екіпіровки не можна купувати нові карти, після проголошення дуелі — займатись екіпіровкою чи купівлею, і т.д.

  5. Двійки та трійки можуть бути використані у якості звичайної зброї, а не броні.

Додатки до правил:

  1. Можна вирішити перед початком гри використовувати у якості зброї карти лише тієї самої масті. Тоді правило +2 за однакову масть знімається.

  2. Або використовувати у якості зброї той самий колір. Тоді правило +2 за однакову масть залишається.

  3. Броня у звичайних правилах рахується незалежно від масті. Можна вирішити додавати +1 до очок за однакову масть броні і шляхтича.


P.S. Правила викладені не як переклад, а як особистий виклад після декількох партій. Дечого зі сказаного в оригіналі нема. За оригіналом (англійською) відсилаю сюди. Крім того, є додаткові правила до цієї ж гри ось тут. Приємної гри і гарно проведеного часу удвох.



Немає коментарів:

Перекорьожити на нужний єзиг